Selasa, 08 April 2008

tentang rindu

aku rindu...

rindu...
apakah perasaan ini hakikatnya?
rindu biasanya diartikan sebagai sebuah perasaan ingin bertemu.
ingin bertemu dalam hal rindu ini menurutku luas cakupannya.
ingin bertemu dengan seseorang secara fisik dalam arti face to face adalah rindu
ingin bertemu dengan sebuah suara yang ingin diperdengarkan adalah rindu
ingin mencium suatu aroma adalah rindu

aku rindu...
aku rindu untuk senantiasa menambah keimanan dan ketaqwaanku kepadaNya di setiap sujudku
aku rindu ingin mencium tangan Sang Baginda Rasulullah yang demikian agung
aku rindu kepada kedua orangtuaku yang telah dengan jerih payahnya membesarkan aku
aku rindu kepada saudara saudara ku yang selama ini tumbuh besar bersamaku
aku rindu kepada teman teman yang senantiasa berdiri disampingku
aku rindu dengan adanya seorang suami yang mampu menyokong dan berbagi suka duka bersamaku
aku rindu kepada sebentuk pelukan atau sekedar perkataan yang mampu menentramkanku
aku rindu kepada senyum dan tawaku yang asli, bukan yang ini
aku rindu dengan ketenangan yang dahulu pernah mengisi relungku
aku rindu dengan diriku yang dulu

aku rindu...
sungguh aku rindu...

Tidak ada komentar: